MWM 226-4 qualmt auf einem Zylinder

  • Ja, der Pleuel hätte auch brechen und damit zum Totalschaden führen können. Er muss wohl mal etwas Wasser oder Diesel angesaugt haben, womit es sich dann schlecht komprimieren lässt.

    Es war eine recht neue Flammglühkerze verbaut, als ich ihn gekauft habe. Vielleicht war die Alte undicht und hat den Diesel aus dem Rücklauf nicht zurückgehalten. Wenn er dann länger steht und sich der gesamte Diesel aus der Leitung im 4. Zylinder wiederfindet…

    Aber das kann ich nur vermuten, kann auch ganz anders gekommen sein.

    Jetzt wird er ein neuen Pleuel bekommen und damit hoffentlich besser laufen.

  • Ja, der Pleuel hätte auch brechen und damit zum Totalschaden führen können. Er muss wohl mal etwas Wasser oder Diesel angesaugt haben, womit es sich dann schlecht komprimieren lässt.

    Es war eine recht neue Flammglühkerze verbaut, als ich ihn gekauft habe. Vielleicht war die Alte undicht und hat den Diesel aus dem Rücklauf nicht zurückgehalten. Wenn er dann länger steht und sich der gesamte Diesel aus der Leitung im 4. Zylinder wiederfindet…

    Aber das kann ich nur vermuten, kann auch ganz anders gekommen sein.

    Jetzt wird er ein neuen Pleuel bekommen und damit hoffentlich besser laufen.


    Hi,

    In advance my apologises to write in english, but I'm french speaking and unable to write in German.

    I have a Fendt Farmer 102S with MWM D226-3 (almost same than yours, but only 3 cylinders), and I try to find a place/website to buy the connecting rod ("Pleuel" in German, is that correct?). I was wondering where have you bought yours ? I don't find the part number, nor a website that sells it.

    "Danke im Voraus !"

    Ben

  • Hello, that's no problem for me to answer in english. So, as Zeidler already wrote, there are different ways to get such a spare part. I bought my from Dieter Wilken in Spelle, who has a lot of used parts, including for the Fendt 100 series and MWM engines. Here you can find a link to his ebay-kleinanzeigen account.


    https://m.ebay-kleinanzeigen.d…Gebrauchte-Traktorenteile


    He can surely help you. You should only know the exact dimensions of the piston pin and the length of the connecting rod.


    Regards

  • I just got my pistons out of the engine today, and from some measurements, it confirms what I guessed: my MWM engine is a D226-3 and not the D226-3.2 (second revision, after 1978 I think, reinforced with wider piston axis).

    I see a lot of available parts (connecting rod included) for D226-3B, that seems maybe to be an alias for D226-3.2 as well, or maybe something else (hard to find information about the difference).

    Anyway my connecting rod should be with 32mm diameter on the piston side, and not 35mm (for the D226-3.2 or B or even D226-6).

    Thank you very much for the links, I'll reach to these sellers by email.